Monday 23 December 2013

Benci

sekolah dulu
aku ada seorang guru
guru B.I aku ni
ada ajar aku satu perkara
yang mana sampai sekarang
aku cuba amalkan
kenapa aku kata cuba?
sebab bukan senang

guru aku kata
jangan benci orang, sebab nanti akan ada lagi ramai orang benci kita
aku suka kata-kata guru aku

aku orangnya agesif
tp aku lembut hati
aku cuba kurangkan benci orang
aku cuba redha, jaga mulut, jaga hati
tapi

aku tetap BENCI dgn orang yg suka kata aku
orang yang sebarkan cite psl aku
orang suka judge aku
sewenang-wenangnya
aku tetap BENCI dgn orang yg usik mak bapak aku
yg kata teruk2 psl kuarge aku
sewenang-wenangnya
dan aku tetap BENCI dgn orang yang kata aku cuba menang
dalam situasi yg dia secara terang salah
dan aku BENCI org yg secara suka, merosakkan hubungan aku
dgn orang yg aku sayang

4 jenis org yg aku BENCI
aku minta maaf terlebih dahulu
tp aku tau, kenapa aku benci org2 ni
sbb orang2 ni suka BENCI orang....

0 comments:

Post a Comment